Tagi: viestintä

11.03.2015 Harri Välimäki

Kierrätyskeskusten modernisointi räjäyttäisi pankin!

Suomalaiset ostavat kestokulutustavaroita vuodessa kahdeksan miljardin edestä. Arvioiden mukaan lähes 70 prosenttia tavaroista jää nopeasti tarpeettomiksi. Vaikka meillä Suomessa on hyviä nettipalveluja ja kirpputoreja, yli puolet hautaa tarpeettomat tavarat kodin säilytystiloihin. Syyksi ilmoitetaan se, että tarpeettomista tavaroista eroon pääseminen vaatii liikaa aikaa ja vaivaa ja että vaihtotapahtuman yhteydessä joutuu kohtaamaan ventovieraita. Samanaikaisesti kunnat maksavat lähes […]

, , , , , , ,
08.01.2015 Anne Raudaskoski

Kiertotalous – uuden aikakauden airut

“Meillä ei ole jäteongelmaa, meillä on suunnitteluongelma”, sanovat William McDonough ja Michael Braungart, miehet Cradle2Cradle -mallin takana. Tällä he viittaavat siihen, että oikeanlainen suunnittelu mahdollistaa kaiken muun – ja tämä ajatus on myös nollajätteeseen perustuvan kiertotalouden ydin. Mutta entä laajemmat vaikutukset ja mahdollisuudet yrityksille?

, , , , , ,
18.12.2014 Anniina Nurmi

Nurmi-farkut täyttä jätettä

Vaatteen tuotannolla on aina vaikutus ympäristöön vaikka kuinka ekologisesti pyrkisi toimimaan. Onko perusteltua tuottaa lisää vaatteita tähän maailmaan, joka on jo vaatteita pullollaan? Voiko vaateyritys olla ikinä aidosti vastuullinen ja vieläpä samalla kannattavaa liiketoimintaa? Jo lähes viiden vuoden ajan olen pyörittänyt Nurmi-vaatemerkkiä ja päivittäin pohtinut näitä asioita. Olen tullut siihen lopputulokseen, että kyllä: on täysin […]

, , , , , ,